When a player is attacked (even if they evade/block/parry/absorb/resist, or if the monster misses), an occupied armor slot is randomly chosen for the chance at a proficiency gain. プレイヤが攻撃された時(たとえプレイヤがevade/block/parry/absorb/resistしたり、あるいは、Monsterがmissしても)、 装備中の防具の一つが乱数で選ばれ、そのProficiency上昇の機会(=確率抽選)が与えられる。
When a player blocks an attack with a shield, they have an increased chance of gaining One-Handed proficiency. プレイヤが敵の攻撃をShieldでblockした時、One-HandedのProficiency上昇の機会が与えられる。
Proficiencies cannot be gained during the turn the Defend or Focus commands are used or when a player otherwise skips a turn. プレイヤがDefendやFocusコマンド使用しているターン中、もしくは、何らかの方法でターンをスキップした場合、 Proficiencyは上昇しない。
This post has been edited by Thira: Dec 11 2013, 02:35
When a player is attacked (even if they evade/block/parry/absorb/resist, or if the monster misses), an occupied armor slot is randomly chosen for the chance at a proficiency gain. プレイヤが攻撃された時(たとえプレイヤがevade/block/parry/absorb/resistしたり、あるいは、Monsterがmissしても)、 装備中の防具の一つが乱数で選ばれ、そのProficiency上昇の機会(=確率抽選)が与えられる。
When a player blocks an attack with a shield, they have an increased chance of gaining One-Handed proficiency. プレイヤが敵の攻撃をShieldでblockした時、One-HandedのProficiency上昇の機会が与えられる。
Proficiencies cannot be gained during the turn the Defend or Focus commands are used or when a player otherwise skips a turn. プレイヤがDefendやFocusコマンド使用しているターン中、もしくは、何らかの方法でターンをスキップした場合、 Proficiencyは上昇しない。